Overspringshandlinger.... blev smidt væk og skriveprocessen med teoriredegørelse blev sat i gang!
Vi har i dag haft skrivning hver for sig, da vi havde nogle hængepartier, som skulle udfærdiges i dag. Det drejede sig om problemfelt og metodeafsnit, herunder teoriafgrænsning, og disse skulle bare færdiggøres, så vi kan komme til sagens kerne - analyse og forandringsdesignet!
Jeg synes egentlig, at vi er godt på vej - og jeg kan mærke, at vi er blevet meget mere rutineret i projektskrivning. Vi ved mere præcist, hvor vi skal bruge vores kræfter, hvad vi skal bruge tid på og hvor og hvornår vi skal uddelegere. Og det går forrygende!
Jeg kan især mærke, at jeg personligt er blevet bedre til at 'lege' i processen: det er okay, at vi ikke ved præcist, hvor vi skal ned, så længe vi ved præcist, hvad målet er. Vi har undersøgt en hel masse undervejs, før vi fastlagde os på den metode og teori, som vi endte med at bruge i projektet. Det har klart givet en masse ekstra brikker at flytte med på øverste etage - og det skal man jo ikke klage over!
Der hvor læringen er størt i disse dage er helt teoretisk forankret: jeg har sat mig ind i Lave og Wengers teori om situeret læring, som er en teori, jeg ikke før har beskæftiget mig med. Og jeg er vild med at få ny viden! Især fordi, jeg synes, det er en enormt spændende teori, som passer perfekt på de anskuelser, vi har i gruppen (Anne og jeg).
Nu venter et vejledningsmøde onsdag - og inden da har vi inviteret os selv på fremvisning af 'Det skæve rum' på Mellervangskolen. Det skal vi i morgen, tirsdag den 3/5, og det glæder vi os til!

Ingen kommentarer:
Send en kommentar