mandag den 2. maj 2016

Reflektioner efter interview med lektor i forbindelse med 8. semesterprojekt

I dag den 19/4 foretog vi et interview med Annette. 

Dette interview var i starten en smule akavet, da vi i starten egentlig ikke fik lov til at præsentere vores projekt, fordi hun kørte på med at fortælle om sin uddannelsesbaggrund - før vi overhovedet havde spurgt ind til det. Men vi kom dog på rette kurs efter lidt tid, og rollerne blev byttet om, så vi blev dem, der styrede spørgsmålene og hvad vi skulle snakke om.

Det virkede til, at Annette i starten ikke ville sige sin ærlige mening, men derimod sagde det, som hun troede, vi gerne ville høre. Hun spurgte blandt andet om interviewet ville blive optaget og citeret direkte, hvilket vi svarede ja til, men at det sagtens kunne sendes til hende først, så hun kunne godkende inden aflevering af opgaven. Det var som om, at hun først rigtig løsnede op, da vi havde en dialog omkring innovation på læreruddannelsen, og da vi fortalte, at vi var tidligere lærerstuderende og havde oplevet et minimum af kreative tiltag, da vi gik der. Først derefter fortalte hun, at hun egentlig synes, at de studerende generelt blev præsenteret for, for lidt innovativ undervisning i de forskellige undervisningsfag. Og det var en skam, da det var en sidebemærkning afslutningsvis - netop fordi, vi ikke havde fået præsenteret os ordentlig inden, at hun startede med at snakke.

Gennemførelsen af interviewet gik godt, og vi syntes, at der var en god energi. Der var en rart, at vi var to til interviewet, så den anden kunne supplere med spørgsmål. Vi fik nogle gode aspekter på innovation samt indblik i konkrete tiltag i praksis. Derudover fortalte Annette også om forskellige tiltag på Mellervangsskolen, som kunne være interessante for os at undersøge nærmere - måske til praksisforløbet på 9. semester. Det gælder om at udvide vores netværk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar